tirsdag den 27. november 2012

tænke, tænke, tænke - hårdtarbejdende hjerne!

Studieretning..... Det var noget jeg valgte for snart 1 år siden - 3-4 måneder før jeg afsluttede min folkeskole. Faktisk besluttede jeg mig allerede i ottende klasse og var helt sikker på mit valg.

Nu sidder jeg her 2 år senere midt i 1.g og bliver pludseligt i tvivl om det nu også var det rigtig valg jeg tog dengang i marts.

Min nuværende linje på gymnasiet(STX) er samfundsvidenskablig og jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er det rette for mig. Dengang i ottende klasse valgte jeg som hovedpunkt ud fra at jeg gerne ville have engelsk og samfundsfag, hvilket ikke var noget problem og hvilket jeg også har fået. Rent faktisk havde jeg en del valgmulgheder: (A=3 år B=2 år C=1 år)


1. Engelsk A - Samfundsfag A - Matematik B
2. Engelsk A - Samfundsfag B - Psykologi C
3. Engelsk A - Samfundsfag B - Biologi B
4. Engelsk A - Samfundsfag B - Naturgeografi B

Herudfra byggede mit valg på ren og skær uvidenhed...
Jeg gad hverken at have matematik, biologi og naturvidenskab og udelukkede disse pga. manglende interesse og valgte derfor nummer 2 med psykologi.
Egentlig vil jeg meget gerne have psykologi, men eftersom jeg gerne ville føre samfundsfag op på A-niveau havde det nok været smart at være klar over at man i så fald er nødsaget til at vælge matematik på A- eller B-niveau. Dette valg spærrer for at jeg kan føre dramatik(mit kunstneriske fag) videre op så det bliver 2-årligt. Da dette er et brændende ønske eftersom jeg gerne vil være skuespiller bliver jeg nu nødt til at skifte linje til den med biologi og forbander systemet for ikke at fortælle reglerne tydeligt nok fra begyndelsen af. Det er ikke engang at læse på min skoles hjemmeside. Dette synes jeg er for dårligt og hvis nogen af jer skal starte på gymnasiet en af de næste par somre så vær klar over at det ikke altid er så simpelt og undersøg alt hvad I kan og spørg spørg spørg!

Undskyld for et meget kedeligt og uinspirerende indlæg - det næste bliver bedre. Det lover jeg!

1 kommentar:

  1. I'm personally a big fan of piece-of-pineappleblog. Thanks for sharing this post.
    clipping path service

    SvarSlet